Kamis, 13 Maret 2014

Do'a - Ku



Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepada engkau taufik, yang engkau anugrahkan kepada orang orang yang terpimpin dan amal, seperti amal ahli ahli yakin dan ikhlas, seperti ikhlasnya ahli ahli taubat dan keteguhan hati ,seperti keteguhan hati ahli ahli sabar dan usaha, seperti usahanya orang orang yang tetap takut kepada engkau dan kemauan, seperti kemauannya orang orang yang cinta dengan engkau dan ibadat seperti ibadat ahli ahli wara dan makrifat, seperti makrifatnya ulama ulama sehingga aku takut kepada engkau dengan sebenar benarnya takut..

Ya Allah sesungguhnya aku memohon kepada engkau ketakutan yang dapat menghindarkan aku dari mendurhakaimu ,supaya aku menaatimu dengan mengerjakan amalan amalan yang dengannya aku mendapat keridhaan Mu, dan supaya aku bertaubat dengan seikhlas ikhlasnya kerana takut kepadamu dan supaya aku mendapatkan keikhlasan jiwa kerana cinta kepadamu dan supaya aku bertawakal kepadamu kerana berbaik sangka kepadamu ,Maha suci engkau ,wahai Dzat yang menciptakan Nur..

'Wahai Rabb kami ,sempurnakanlah bagi kami Cahaya kami dan ampunilah kami, sesungguhnya engkau maha kuasa atas segala sesuatu ,perkenankanlah permohonan kami dengan rahmat Mu, wahai yang Maha penyayang diantara para penyayang .....Aamiin ya rabbal alamin..

SubhaanAllaah walhamdulillaah walaa ilaaha illallaah wAllaahu akbar,