Rabu, 13 Februari 2013

Doa Murah Rezeki dan di jauhkan dari utang.



Bismillaahirrahmaanirrahiim
Ya Allah, jika rezeki kami masih di langit, Engkau turunkan lah. Jika ada di bumi Engkau keluarkanlah. Jika masih jauh, Engkau dekatkanlah. Jika dekat, Engkau permudahkanlah. Jika haram Engkau sucikanlah. Engkau berilah kepada kami apa yang telah Engkau berikan kepada orang-orang yang soleh."

Ali bin Abu Talib melaporkan, ada seorang hamba yang dibenarkan membayar wang tebusannya sendiri datang menemui saya dan berkata "Saya tidak berdaya hendak membayar wang tebusan saya. Jadi, berilah saya bantuan".

Ali menjawab " Sukakah saudara jika saya ajarkan kepada saudara doa yang Rasulullah SAW pernah ajarkan kepada saya? Apabila saudara menanggung hutang yang sebesar gunung sekalipun, tentu Allah melangsaikan hutang itu untuk saudara. bacalah..."

"Ya Allah, berikanlah secukupnya kepadaku rezeki yang halal supaya tidak sampai termakan yang haram, dan perkayakanlah aku dengan kurniaanMu sehingga aku tidak memerlukan selain daripadaMu" (Tirmizi)

Ya AllahKabulkanlah permohonan Kami ini Ya Allah
Robbana aatina fiddunya hasanah wafil aakhirati hasanah wakina adzabannar.